Mateřská škola Stonožka (dále jen MŠ) je šestitřídní, pavilonového typu. Škola disponuje rozlehlou zahradou, která je vybavena vhodnými herními prvky (průlezky, domečky, pískoviště), hřištěm s měkčeným povrchem a vodními prvky. Zároveň jsou zachovány volné travnaté plochy pro další hry a pohybové činnosti. Zahrada je obklopena vzrostlou zelení, což významně přispívá k pocitu soukromí a bezpečí.

Zajišťujeme výchovně vzdělávací péči o děti od 3 do 6 let, děti s odkladem školní docházky a speciální péči o děti s vadami zraku.

Pracujeme podle školního vzdělávacího programu „Stonožka jde do světa“, kde se zaměřujeme na celkový rozvoj osobnosti dítěte a vstup do základní školy. Školní vzdělávací program je rozdělen do tří bloků: Svět lidí, přírody a poznání.

  • Svět lidí - zahrnuje vše, co se týká lidské bytosti
  • Svět přírody - zabývá se živou i neživou přírodou, která děti obklopuje, významem přírody pro člověka i působením člověka na přírodu
  • Svět poznání - je zaměřen na poznávání všeho, co nás v okolním světě obklopuje, co nového s dětmi objevíme, s čím se setkáme

Při vzdělávání dětí maximálně využíváme metody práce vhodné pro předškolní věkovou kategorii:

  • Situační učení
  • Spontánní sociální učení (nápodoba)
  • Prožitkové učení
  • Kooperativní učení
  • Učení hrou a činnostmi

Nejpřirozenější metodu rozvoje předškolního dítěte považujeme „hru v roli“, neboli „tvořivou dramatiku“. Dramatika je nadstavbou spontánní dětské hry, je její vyšší úrovní. Dramatika propojuje zábavnou formou činnosti, rozvíjí poznatkové učení a mechanickou paměť. Respektuje zájmy a potřeby předškolních dětí, rozvíjí vlastní aktivní jednání, po kterém následuje prožitek.

Stravování dětí probíhá na třídách 3× denně - přesnídávka, oběd, odpolední svačina. Každé ráno jsou dětem podávány ovocné mísy.

Děti mají po celý den zajištěný pitný režim.

Cílem naší výchovně vzdělávací práce jsou šťastné a veselé děti, které do MŠ chodí rády stejně tak jako jejich spokojení rodiče.

Zřizovatelem MŠ Stonožka je Statutární město Pardubice.